Soustředění/Pozornost/Koncentrace/Zklidnění/Poruchy chování
Zrakově kognitivní trénink - diagnostika a náprava špatných zrakových návyků, které ovlivňují poruchy učení a chování
Hranice mezi úspěchem a neúspěchem je skryta v mnoha faktorech, které ovlivňují výkon.
Vizuální trénink se zabývá funkčními vadami očí, které se objevují z důvodů nesprávných návyků při zrakovém vnímání. Tyto nevhodné stereotypy mohou být již od narození, ale stejně tak je možné je získat v průběhu života.
Funkční optometrie se zaměřuje zejména na spolupráci očí v oblastech:
-
motorika očí
-
vergence
-
akomodace
-
vizualizace
Při diagnostice lze zjistit výkonnost ve zmíněných oblastech a jejich případné nedostatky a koordinaci.
Funkční deficit v těchto oblastech může vést k obtížím ve čtení, psaní, koncentraci a koordinaci.
Jedná se hlavně o to, že optimálně nefunguje spolupráce obou očí, a tím pádem mozek nedostává korektní informaci na zpracování a vyhodnocování. Jsou to nejčastěji děti, které mají narušenou zrakovou percepci, vizuálně-motorickou koordinaci nebo zrakové vnímání prostoru.
Schopnost vidět spočívá v celistvosti zrakového vnímání
Oči jsou dvě samostatné "kamery", které snímají obraz okolo nás. Ke spojení a zpracování těchto "záznamů" dochází až následně v mozku procesem zrakového vnímání na kterém se podílejí i mnohé jiné systémy v našem těle - ostatní smyslové systémy, archiv našich zkušeností a vzpomínek, naše emoce... V milisekundách náš mozek porovnává, identifikuje a interpretuje viděné.
Zrakové vnímání se vyvíjí od narození až do stáří, tento rozvoj není nijak věkově ohraničený, protože schopnost vidět není jen fyzika nebo fyziologie, ale v první řadě archiv zkušeností uložených v mozku. Téměř 70% nervů v lidském těle je propojených se zrakovým systémem a 80% všech procesů učení zapojuje zrakové vjemy.
Blahodárné účinky terapeutických ladiček - hloubková mezibuněčná terapie zvukovými nebo vibračními ladičkami
Jedná se o metodu, při které se používají speciální zvukové nebo vibrační ladičky s přesně stanovenými frekvencemi.
V naší praxi používáme nejvíce ladičky mozkových frekvencí / Delta, Theta, Alfa, Beta/ a ladičku DNA. Součástí harmonizace jsou i celotělové ladičky zvané čistá neboli dokonalá kvinta / C,G/.
Mozkové ladičky - / Delta, Theta, Alfa, Beta/
Beta vlny
vysoká Beta- způsobuje stavy úzkosti, strachu a stresu.Setrvávání dlouhodobě v hladině vysoké Bety je pro organismus vyčerpávající.
Vysoká Beta s eprojevuje svalovým napětím, změnou nálady, podrážděností, nespavostí. neklidem, nechutenstvím a depresemi
střední Beta - je spojená s vysokou koncentrací a pozorností, verbální komunikací, logický a analytickým myšlením
Alfa vlny
Hladina alfa je spojená s uvolněním, klidem, zaměřením do nitra, odpočinkem, soustředěním, kreativitou, zrychleným sebeléčením, intuicí, emočním klidem, zlepšením imunity a pamětí.
Je to relaxační hladina při plné bdělosti.
Setrvání v hladině alfa zlepšuje činnost a prokrvení vnitřních orgánů, srdeční, dechový a kraniální rytmus.
Theta vlny
V theta vlně se nacházíme těsně před hlubokým spánkem a těsně před probuzením se z něj.Frekvence theta podporuje tvorbu neurotransmiterů, hormonu melatoninu a serotoninu.
Je vstupní branou pro pro učení se a paměť, protože v ní máme přístup k podvědomým zdrojům a vzpomínkám a dokážeme tak nalézt a přeprogramovat nefunkční vzorce chování.
Delta vlna
Tato vlna je přirozeně spojována s hlubokým spánkem, se stavem, kdy jsou všechny biologické funkce utlumené.
V této fázi dochází k tzv." dobíjení baterek" a k celkové regeneraci organismu.Nepřirozeně se do tohoto stavu dostává organismus v důsledku úrazu , bezvědomí nebo kómatu.
V hlubokém spánku dochází tak k zastavení vědomých aktivit mozku, tvorbě růstového hormonu a podpory samouzdravovacích schopností organismu.
Dětský mozek se postupně vyvíjí a tomu odpovídá i elektrická aktivita mozku. Tento vývoj se nazývá ontogeneze.
Pokud je elektrická aktivita mozku dítěte ve stanoveném období vývoje narušena a jeho mozek nedokáže tvořit dominantní vlnovou délku, bývá mu často diagnostikována porucha chování, učení, pozornosti a případně celkově opožděný vývoj.
DNA - 528 Hz
Frekvence 528 je používaná na opravu a transformaci poškozené DNA. Je to frekvence rezonující s míchou. Pomáhá opravovat poškozené kódy života v buňkách lidského těla. Pomáhá při léčbě genetických nemocí, urychluje hojení a zpomaluje stárnutí.
Terapie s touto ladičkou je vhodná mj. pro předčasně narozená miminka, osoby s mentálním a tělesným postižením.
Epifýza - 963 Hz
Epifýza je malý nepárový orgán. Je to endokrinní žláza produkkující předevím hormony melatonin a serotonin. Je spojující fyzický a duchovní svět. Pomocí práce s touto ladičkou je možné tento orgán aktivovat, pročistit, podpořit tvorbu melatoninu a serotoninu.
Všechny směry léčení hudbou vycházejí z poznatku, že každý orgán, tkáň i buňka vibruje a že přirozeně léčivé frekvence jsou součástí naší hlubší podstaty a urychlují schopnost uzdravovat se, měnit a obnovovat.
Ladičky zvukové přenášejí zvuk do všech buňek těla prostřednictvím zvolené frekvence. V rámci celého biopole tak působí na všechny naše buňky.
Oproti tomu ladičky se závažím tzv vibrační se přikládají přímo na tělo a přenášejí tak zvuk přímo do těla. Vibrační ladičky se využívají více ve fyzioterapii jako tzv vibrační akupresura.